Kedi ve köpekler neden ot yer

Kedi ve köpekler ot yiyerek beslenen yani otcul hayvanlardan değildir. Oysa bir çok kedi ve köpek sahibi kedi ve köpeğinin ot yediğini görmüştür.
• Çoğu zaman köpek veya kedi ot yediği zaman kusar, buda ot yediği için mi kusar, yoksa kusacağı zaman mı ot yer sorusunu beraberinde getirir.
• Ancak kedi ve köpekler özellikle kediler sürekli kendilerini yalayan ve temizliğini bu şekilde yapan hayvanlardandır.Ayrıca vücutta bulunan dış parazitleride patilerinin yanında dişleriyle uzaklaştırmaya çalışmaları da tüy yutmalarına neden olmaktadır. Yedikleri otun içerisin de bulunan selüloz sayesinde yutulan tüyler yumuşatılarak kusma yoluyla dışarı çıkarılabilmektedir.
Tam ve dengeli besin alamayan kedi ve köpeklerin de ot yediği az da olsa görülmektedir. Böyle bir sorun yaşandığında besinlerine yapılan takviyeler, öğün saatlerinin ve miktarlarının ayarlanması ile bu sorunu gidermek mümkün olabilir.
• Kısaca özetlenirse köpek ve kedilerin ot yemesi gayet doğal bir davranış biçimidir. Ancak evde bulunan bazı bitkiler ve çiçekler hayvanlar için zehirli olabilir.Bu konuda çok dikkatli olunmalıdır. Bu nedenle bahçeye ve sokağa çıkamayan kedilerin yemesi için hazır satılan ekilebilir, paketler içinde ürünler de bulunmaktadır.

Köpeklerin Sağlıklı ve Mutlu Olabilmesi İçin 20 Kural

Ülkemizde özellikle son yıllarda büyük kentlerimizden başlayarak ev hayvanlarına (pet) ilgi sürekli artmıştır. Bu olumlu gelişme pet sahibi olma sorumluluğunu da beraberinde getirmekte, bu sorumluluğunuzu yerine getirirken size rehber olacak hep aklınızda olması gereken 20 kural var:

1- Öncelikle sürekli gidebileceğin bir veteriner hekimi bul. Çalışma saatlerini öğren ve acil olaylarda nereye başvurabileceğini sor.
2- Köpeğini düzenli olarak genel muayene ve aşıları için veteriner hekime götür. Aşılar, tedavisi olmayan hastalıklardan korunmak için tek ve en ekonomik çözümdür.
3- Yapılan aşıların etkili olabilmesi için her yıl tekrarlarını yaptır.
4- Yeterli ve dengeli beslenmesine özen göster.
5- Beslenme ve gezi saatlerinin hep aynı saatte olmasına dikkat et.
6- Köpeğini masadan besleme. Her zaman yediği şeyleri yemeyebilir.
7- Kilosunu kontrol et, ne şişman ne zayıf olmalı.
8- İçmesi için devamlı olarak temiz su bulundur.
9- Köpeğiniz ilk aşıları vurulduktan sonra bağlı bulunduğunuz Belediye veya yetkili bir kuruma kayıt yaptur.
10- Köpeğinle düzenli olarak yürüyüş yap, bu sana da iyi gelir.
11- Köpeğinin diş sağlığına özen göster. Ağız kokusu diş taşlarının varlığının işaretidir. Bunları temizlettirmek amacıyla veteriner hekimini ziyaret et. Bu yine daha çok masraf yapmanı önleyecektir.
12- Temel eğitim ve sosyal yaşam kurallarını öğret. (Otur, kalk, bekle, insanların üzerine atlamamak vb.)
13- Bir şey öğretmek için ödüllendirme yöntemini kullan ve her zaman aynı kararlılıkla davran.
14- Köpeğini tehlikeli ortamlarda tasmasız dolaştırma. Böylece onu rahat kontrol edebilir ve çevreye vereceği zararları önlemiş olursun. Ayrıca çevreden köpeğinize gelebilecek tehlikeleri de kontrol altına alırsınız.
15- Kusma, ishal, durgunluk, kilo kaybı, iştahsızlık, anormal şişkinlikler, vb. hastalık belirtilerine dikkat et ve zaman geçirmeden veteriner hekimine başvur. Erken teşhis hayat kurtarır.
16- Köpeğinin ırk özelliğine göre yıkama sıklığına dikkat ve vu onu düzenli olarak tara.
17- Pire ve kenelerin bulaşabileceği ortamlarda bulaşabilecek hastalıklardan korunmak için dış parazit tedavisi yaptır. Bu alandaki yeni gelişmeleri veteriner hekimine sor.
18- Köpek alırken önce sorumluluğunu al, yaşam biçimine göre bir ırk seç. Apartmanda yaşıyorsan apartman hayatına daha uyumlu olabilecek küçük ırkları seç.
19- Köpeğin belli bir ırkın üyesiyse o ırkın özelliklerini ve o ırka özgü sağlık problemlerinin neler olduğunu öğren.
20- Köpeğiniz ailenizin yeni bireyidir. Nasıl ki size ait eşyalar varsa, köpeğinizin de yatağı, oyuncağı, mama ve su kabı, tarağı, havlusu vb. olmalıdır.

cihangir veteriner klinikleri

Kedim yemek yemiyor

Koku alamayan kediler çoğu zaman yemek de yemez. Hasta bir kedinin gücünü koruyabilmek ve iyileşmesine yardım etmek için, kedinizi beslerken , şu önerilerimizi dikkate alın :

• Kedinize konserve mama verin. Kuru mamaya göre kokusu daha fazladır.
• Mamayı bir mikrodalga fırında ısıtın. Mamayı ısıtmak (fazla sıcak olmamasına dikkat edin),daha çok kokunun çıkmasını sağlayacak ve kedinizi yemeğe davet edecektir.
• Bebek maması deneyin . Bebek mamasının kokusu çok güçlüdür ve belki hasta ve iştahsız bir kedinin yemek yemesini sağlayabilir. Ton balığı da bazı kedilerin iştahını açabilir, ama tek başına uzun süreli bir besin olarak kullanılmamalıdır.

Petlerin yurt dışı çıkış işlemleri

Avrupa Birliği ülkelerine seyahat edecek dostlarınız için yapılması gerekli işlemler şunlardır;
• Avrupa Parlamentosu ve Avrupa Birliği Konseyinin 26.05.2003 tarihli 998/2003 sayılı düzenlemesiyle pet hayvanlarının ticari olmayan hareketlerine sınırlama getirilmiştir.Bu düzenlemeleri kabul eden ülkelere yapacağınız seyahatlerde dostlarınızla ilgili yapılacak işlemler aşağıda sırasıyla belirtilmiştir.
• Pet mikroçip ile kimliklendirilmiş olmalıdır.
• Kuduz aşısı yapılmış olmalıdır.
• Tüm aşıların yapılmış olduğunu belirten,kimlik ve mikroçip bilgilerinin bulunduğu karnesi olmalıdır.
• Kuduz titrasyon testi yaptırılmalıdır.
• Kuduz titrasyon testi için petiniziden alınacak olan kan örneği Avrupa Komisyonu tarafından yetkilendirilmiş olan Türkiye’deki tek laboratuar olan Ankara Etlik Merkez Veteriner Kontrol ve Araştırma Enstitüsü Müdürlüğüne gönderilecektir.Bu işlemlerde en az bir ay önce petiniz aşılanmış olmalıdır. Kan örneği , kanı alan veteriner hekiminiz tarafından hazırlanacak olan diğer belgelerle Enstitüye gönderilir. Sonuç 2 hafta içinde gönderilmektedir.
• Bu test AB tarafından yapılması zorunlu ilan edilen bir uygulamadır.AB üye ülkelerine giriş yapacak pet hayvanları ülkelerinden hareket etmelerinden en geç 3 ay öncesine kadar antikor titrelerini belgelendirmelidirler.
• Veteriner Hekimiz tarafından Sağlık Sertifikası hazırlanmalıdır.
• Bağlı olduğunuz Belediye Veteriner İşleri Müdürlüğünden ” Menşei Şahadetnamesi” almanız gerekmektedir.
• Bu belgeleri tamamladıktan sonra Tarım İlçe- İl Müdürlüğü’ne başvurularak Uluslararası Sağlık Sertifikası alınır.
• Yurt içi uçak seyahatlerinizde her havayolunun kendi prosedürü vardır. Belirli kilodaki hayvanlarınızı kabin içinde taşıyabildiğiniz gibi kilo sınırını aşan petleriniz özel kargo bölümünde taşınmaktadır.
• Yine yurt içi seyahatlerinizde de petinizin kuduz hastalığına karşı aşılanmış olduğuna dair karneniz yanınızda olmalıdır.
• Yolculuklarda strese giren ve rahatsız olan petlerinize sağlık açısından bir sakıncası yoksa sakinleştirici ürünler Veteriner Hekiminizin tavsiye ettiği şekilde uygulanabilmektedir. Bu tarz ilaçların uygulanmasında Veteriner Hekiminizin belirlediği uygulama yolu ve dozajını asla değiştirmemelisiniz.

Kedi ve köpeklerdeki nefes kokusunun nedeni?

Kedi ve köpek sahiplerinin sık karşılaştıkları sorundur. Genellikle diş ve diş eti hastalıklarından kaynaklanır. Bakteriler, salya, gıda artıkları birleşerek dişler üzerinde plaka (diş kiri, tabaka) oluşturabilir. Bu oluşumlar kötü nefes kokusunun temel nedenlerindendir. Diş ve ağız bakımı ihmal edildiğinde diş etlerinde, diş taşları ve diş çürükleri gelişebilir.

Kötü nefes kokusunun diğer nedenleri:
Şeker Hastalığı, Böbrek hastalıkları, mide-barsak hastalıkları,
Kanser, konstipasyonlar,
Bazı viral ve bakteriyal enfeksiyonlar,
Ağız boşluğu hastalıkları,
Solunum yolu hastalıkları,
Beslenme ile ilgili, bozuk veya bozulmaya yüz tutmuş sofra artıklarının tüketilmesi
Diğer ağız hastalıkları, ör. Bademcik iltihapları, bağışıklık sistemi hastalıkları.

Kötü nefes kokusu yakınması çoğu zaman önemli bir hastalığın belirtisi olabilir, üzerinde durulmalı, Veteriner Hekim tarafından muayene edilmelidir. Yediği bir şeyden kaynaklanmayıp çok daha ciddi bir hastalık nedeni ile ise ilerlemeden sağaltımı mümkün olabilir.

Kısırlaştırma kedi karakterini olumsuz etkiler mi

Kedi sahiplerinin en çok çekindiği operasyon kısırlaştırma sonrası kedinin karakterinin olumsuz etkileneceği yönde kanı yaygındır. Kısırlaştırmanın kedinin huyuna direk etkisi yoktur. Tüm yumurtalıkları alınmış olan kedinin östrogen hormonu en aza ineceğinden bu hormonun yarattığı davranış şekilleri asabiyet, huysuzluk, aşırı hareketlilik ortadan kalkacaktır. Yani problemsiz bir kısırlaştırma kedinizi korktuğunuzun aksine daha sakin ve sevecen bir kedi yapacaktır. Kısırlaştırma sonrası dikkat edeceğiniz en önemli konu kedinizin kilo almaya yatkın olması gerçeğidir.